تبلیغات
تخت گاز - بزرگترین فروش قطعات بنتلی دردنیا
تخت گاز
آنلاین ترین وبلاگ اتومبیل در ایران


بازدید : مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 2 اردیبهشت 1389
چندی پیش دعوت نامه‏ای از کمپانی بنتلی برای شرکت در مراسمی با نام bentley heritage sale دریافت کردم. داستان از این قرار بود که بنتلی در سپتامبر 2009 برنامه‏ای در منطقه crewe که محل نگهداری قطعات خودروهای کلاسیک است برگزار می‏کرد و از سراسر دنیا تعدادی را در قالب کارشناس، افرادی را به عنوان مالک دعوت می‏کرد که برای بازدید و خرید قطعاتی که مربوط به مدل‏های 1955 تاکنون بود، در این مراسم حضور پیدا کنند.فرم شرکت در همایش را پُر کردم و عصر آن روز ‏مجدداً ایمیلی از طرف یکی از برگزارکنندگان آمد که گفت فرم تکمیلی دوم را که در خصوص علاقه‏مندی شما به یکی از مدل‏ها یا تملک قطعه مورد نیاز، شماره vin و البته قیمت پیشنهادیتان است را برای آن قطعه بنویسید (زیرا برای برخی قطعات واقعاً نمی‏شد با تکنولوژی ساخت 5 تا 6 دهه قبل قیمتی تعیین کرد.) من هم در فرم نوشتم به مدل s1 کانتیننتال فست بک کوپه مدل 1955 علاقه دارم. برنامه‏های راهی شدن به سفر را کمپانی با نظم خاصی دنبال و تنظیم کرد ولی به دلیل مشغله فراوان متأسفانه نتوانستم در مراسم شرکت کنم و پوزش خواستم. اما تا روز پایانی به شدت پی‏گیر کار بودم که چه می‏شود و چه اتفاقاتی رخ خواهد داد تا در نهایت از طرف مسؤول برگزاری، مجموعه‏ای کامل از وقایع کار به دستم رسید که دلیلی برای نگارش این مطلب شد.
منطقه‏ای که بنتلی قطعات خودروهای قدیمی و میراث کمپانی‏ را با نام heritage parts and accessories نگهداری می‏کند، حدود 140 هزار متر مربع وسعت دارد! و نکته جالب آنجاست که حدود 55 هزار خط قطعه در قالب 7 میلیون تکه استوک پک شده و استفاده نشده (که از سال 1955 تا 2002 ساخته شده بود) آماده فروش بود. قطعاتی که  با لایسنس و شماره قطعات (part number) و متعلق به مدل‏های مختلف بنتلی و البته رولزرویس می‏شد و حتی در آنها قرار بود به تعداد محدود قطعات مدل‏های جدید چون مولسانه و سوپراسپرت هم فروخته شود. مکانی که کمپانی در نظر گرفته بود بسیار وسیع بود و در روز همایش حدود 600 نفر مالک بنتلی و رولزویس شرکت کردند که البته فرانسوی‏ها بیش از انگلیسی‏ها بودند! و عده‏ای هم از بلژیک، هلند، مجارستان و ایالات متحده آمده بودند. غیر از اینها چیزهای دیگری هم مثل خودروهای مدل یا owner manual (کتابچه فنی) مربوط به بخش موتور و جعبه دنده به قیمت 5 پوند فروخته می‏شد. برنامه در نهایت پس از دو روز با آن همه جذابیتش به پایان رسید و بعداً جایی خواندم مدیر روابط عمومی بنتلی به شوخی گفته بود که اگرچه بیشتر قطعات خودروهای قدیمی و جدیدمان را مردم خریدند اما انبارمان هم خالی از قطعه شد!
پس از پایان برنامه فکر کردم چنین برنامه‏ای را مرسدس بنز در مجموعه‏ای با نام used parts دارد که تمامی روزهای سال فعال است و یا ب‏ام‏و و فولکس واگن به همین ترتیب عمل می‏کنند و این واقعاً روش عادلانه و درستی برای در اختیار گذاشتن قطعات مازاد بر تولید در اختیار مصرف‏کننده به‏صورت مستقیم است تا اینکه در یک مناقصه ظاهری به‏دست چند دلال برسد و با قیمت چند برابر در بازار آزاد به مصرف‏کننده بیچاره فروخته شود. . . !

ارسال توسط حسام
آرشیو مطالب
نظر سنجی
به این وبلاگ چه امتیازی می دهید؟







صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
blogskin